Vår integritetspolicy

Välkommen till Mgruppens sida om behandling av personuppgifter. Denna sida ska hjälpa dig att fatta ett välgrundat beslut angående din relation till oss.

Innan vi går in på detaljer skulle vi vilja belysa tre viktiga punkter som detta dokument handlar om. Punkterna är viktiga för oss eftersom vi vet att de är viktiga för dig:

• Vi vill tydliggöra ansvaret för att skydda dina rättigheter och din integritet.
  • Vi förklarar hur vi använder de personuppgifter du delar med oss, för att vi ska kunna erbjuda dig våra tjänster och ge dig bästa möjliga upplevelse av dem, hemsidan och när du är i kontakt med oss.
  • Dokumentet ska ge dig förståelse för vilka uppgifter vi samlar in och vad vi gör - respektive inte gör - med dem.

Parter och ansvar för behandlingen av dina personuppgifter
Mgruppen Svenska Management AB, 556692-9468, är utbildningsleverantör.
Mgruppen är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du delar med oss när:

• du anmäler dig till någon av våra utbildningar eller nyhetsbrev
  • du har en fråga och/eller kontaktar oss
  • du laddar ner ett produktblad från vår hemsida

Vilka personuppgifter behandlar vi om dig?
Vilka personuppgifter som behandlas varierar beroende på vilken företagsform du har. Företagsuppgifter kan bli personuppgifter för Kund som är en enskild firma eller privatperson. När du beställer Tjänsten samlar vi in dina kontaktuppgifter och företagsuppgifter. Vid anmälan till våra utbildningar behöver vi deltagarens kontaktuppgifter och företagsuppgifter. Har du en fråga eller kontaktar oss gällande något annat ärende kan mängden personuppgifter och vilka det är variera beroende på vilken kommunikationskanal som används. Kategorier av personuppgifter är oftast kontaktuppgifter, online identifikationer och företagsuppgifter.

Kommunikation
Vi använder data för att hålla kontakten med dig via e-post, telefon eller andra sätt. När du laddar ner ex. en PDF så kan en av våra programrådgivare kontakta dig för att ge svar på dina frågor om våra utbildningsprogram.

Vår gallringsrutin
Vi sparar dina personuppgifter i fem år. Vi har flera deltagare som under ett antal år genomför de olika modulerna i våra utbildningsprogram. (Executive MBA) Om personen ifråga vill att vi raderar personuppgifterna tidigare så gör vi givetvis detta.
I de fall då vi samlar in personuppgifter för sälj- och marknadsbearbetning så raderas dessa efter avslutad kampanj, dock ej senare än tre månader efter inhämtandet.