Lär dig om hur din hjärna påverkar ditt ledarskap, kommunikation & hur du undviker vanliga men kostsamma misstag

Se filmen

Självledarskap utifrån hjärnan: från vetenskap till praktik

Dagutbildning

• Längd: 1 heldag
  • Pris: 7 800 SEK *
*Moms tillkommer

Tre dimensioner

Leda VERKSAMHET
Leda SIG SJÄLV
Leda ANDRA

Lär dig mer om vetenskapen om din hjärnan och dess kemi så du kan formulera konkreta verktyg som gör skillnad i vardagen. Utbildningen handlar om hur vi kommunicerar, väljer tankemönster och påverkar egna och andras påslag av signalsubstanser och hormoner. I praktiken får du en ökad medvetenhet om hur vi fungerar och styrs av hjärnans förutsättningar. Först när vi förstår vår hjärna kan vi förstå oss själva - och med det som bakgrund blir resultatet kraftfulla verktyg för att nå önskade resultat. Både för egen del och i samarbete med andra.

Utbildningsupplägg
Detaljerat innehåll
Utbildare

För vem?

Detta är en utbildning för alla som vill få ökad kunskap om sig själva och andra utifrån vad vetenskapen kan ge oss för insikter om hjärnan. Genom ökad förståelse kommer också större möjligheter att själv kunna påverka effekterna av din kommunikation och självreflektion.

Målsättning med utbildningen

Efter utbildningen kommer du ha mer kunskap om:

• Vilken substans som gör oss mottagliga för påverkan och hur den triggas
  • Vilka vanliga men kostsamma misstag som du enkelt kan undvika på arbetsplatsen
  • Vad som motiverar vår hjärna att tänka
  • Varför vi inte ska försöka undvika obehag
  • Varför vi bör ha som ambition att byta ut våra problem
  • Skillnad mellan att motiveras av stimulans respektive relationer
  • Hur vi kan lösa konflikter genom att förstå motpartens kemiska balans i hjärnan
  • Varför vi blir modiga av att få bekräftelse

Framför allt kommer du ha en ökad medvetenhet om hur vi påverkar och påverkas utifrån hjärnan; och det är kunskap som kommer vara få betydelsefull i alla aspekter av ditt liv.

Obs! Annas bok: "Den analoga hjärnan" ingår i kursavgiften.

Magdalena Bibik

"Anna lyckas förklara komplexa system på ett sätt som är lätt att ta till sig och också att komma ihåg i efterhand. Hennes dynamiska undervisningsstil är optimerad så att deltagaren ska kunna tillgodogöra sig så mycket som möjligt av informationen. Jag måste erkänna att jag var lite nervös inför en heldagsworkshop om hjärnan - men oj, vad fort dagen gick! Den här workshopen var min hittills bästa investering i min självledarskap.”

Magdalena Bibik Business mentor, föreläsare, expert inom affärskreativitet och grundare Creativity House

Joacim Harrby

"Utbildningen blev slutet på många öppna frågor och starten på ett nytt och smartare sätt att se på Ledarskap. Anna har öppnat ögonen på mig och jag kan nu förbättra alla mina tidigare antaganden och erfarenheter med en enkel och tydlig modell, samt med många goda exempel. Nu kan jag förbereda mig själv, min organisation och mina barn för att förstå vad vi upplever, vad vi behöver och hur vi tillsammans kan ta oss dit med bättre effekt."

Joacim Harrby

Katy Caroan

"Har haft nöjet av att delta på två av Annas utbildningar med fokus på hjärnan. Anna har ett mycket pedagogiskt förhållningssätt som omedelbart smittar av sig, hon engagerar deltagarna kontinuerligt och lyckas förmedla komplexa sammanhang och forskningsrön på ett inspirerande och spännande sätt. Med Anna som kursledare har jag fått verktyg som jag direkt kan använda framgångsrikt i min vardag som konsult, team leader och coach!"

Katy Caroan

Kommande starter
Datum Stad

Självledarskap utifrån hjärnan: från vetenskap till praktik, Online

Skicka en kalenderinbjudan till dig själv för att reservera denna tid i din kalender

Online Boka

Självledarskap utifrån hjärnan: från vetenskap till praktik, Online

Lägg till i kalender
Del 1
Del 2

Självledarskap utifrån hjärnan: från vetenskap till praktik, Stockholm dagtid

Sturegatan 15

Stockholm dagtid Boka

Självledarskap utifrån hjärnan: från vetenskap till praktik, Stockholm dagtid

Sturegatan 15

Lägg till i kalender
Del 1

Utbildare Anna Tebelius Bodin

Anna Tebelius Bodin belyser hjärnan i vår digitala tillvaro och hur vi lär, motiveras och upprätthåller psykisk hälsa.

Efter sin masterutbildning i psykologi och forskningsprojekt på Harvard University har hon genom utbildningar och föreläsningar hjälpt tusentals människor, både i Sverige och utomlands, att öka förståelsen för sin hjärna och få insikt om hur de påverkar andra. Innehållet i Annas utbildning är lika vetenskapligt grundat som praktiskt tillämpbart.

Hur är utbildningen upplagd?

Under en heldag mellan klockan 09.00-17.00 kommer utbildare Anna Tebelius Bodin presentera vetenskapen, med tydlig koppling till vad den gör för skillnad i vardagen. Presentationen kommer att växa fram i realtid och inte vara en förproducerad PowerPoint, för att samtidigt illustrera hur engagemang upprätthålls under en utbildning. Teorin kommer att varvas med parövningar, gruppdiskussioner och kontinuerlig dialog mellan dig som deltagare och Anna.

Detaljerat utbildningsinnehåll

Under dagutbilden kommer du lära dig mer om

• Hur oxytocinet påverkar våra möjligheter att skapa förtroendefulla relationer
  • Hjärnans olika regioner som kräver olika mycket mental energi och i sin tur påverkar vår kapacitet att både tänka och känna empati
  • Vår ovilja att tänka, när vi inte tror att vi måste
  • Dopaminets olika betydelse för vårt tänkande och känsloliv
  • Vår förutsägbara loop av känslor som triggas kemiskt
  • Det avgörande och påverkbara skedet i vår känslo-loop som bestämmer huruvida vi når framgång
  • Hjärnans dragning till att uppfatta problem och hur det kan hanteras konstruktivt med insikt om kemin i hjärnan
  • Vår syn på oss själva i relation till synen på andra
  • Skillnaden mellan snabb stimulans och hållbar motivation
  • Efteråt-perspektivet och dess betydelse för hjärnan, vårt välbefinnande och ledarskap
  • Samarbetet som bör stärkas i hjärnan sedan mänskligheten fick ett överflöd av socker, information och kontakter
  • Utbildningens sammanfattande huvudprinciper och deras betydelse i såväl arbetslivet som privatlivet

Skicka din chef på utbildning

Närmsta chefen spelar en viktig roll i medarbetarens utveckling och lärande. Chef och ledarforum är en kostnadsfri halvdagsutbildning för dig som är chef till deltagare på någon av våra utbildningar. Utbildningen är en introduktion till Mgruppens pedagogik och strategi som enligt forskning visat sig ge avsevärt större effekt för deltagare på utbildning.

Har du ingen medarbetare på utbildning hos oss men är intresserad av hur vi jobbar? Du är såklart varmt välkommen!

Mer information & anmälan

Be oss kontakta dig

Har du frågor eller funderingar så hjälper vi dig gärna. Fyll i kontaktformuläret så tar en rådgivare kontakt med dig under dagen.