Ditt personliga ledarskap

Mitt personliga ledarskap

Vi skapar förutsättningar för dig att börja utveckla ett personligt och effektivt ledarskap. Det gör vi bland annat genom att ha lite längre utbildningar, men också genom att vi utnyttjar hela dagarna från morgon till kväll.

Våra utbildningsledare ställer alltid dig som individ i fokus och tillsammans skapar vi ett upplevelsebaserat lärande som hjälper dig att reflektera djupare än du vanligtvis gör. Det gör att du kan komma längre i dina inre resonemang och insikter; du får se dig själv genom andras ögon utan att känna dig dömd eller bedömd.

Det personliga ledarskapet utvecklas inte av att läsa en bok eller titta på en film; det utvecklas under dialog med människor som inte dömer dig eller känner till din situation.

Det finns ingen bok om ditt personliga ledarskap

Du kan lära dig om ledarskap i allmänhet från en bok, genom att se en film eller från en stor mängd källor på nätet. Där finns många kloka synpunkter och referat. Om du söker på LinkedIn kommer du hitta ett hav av snabba tips på hur du blir en bättre ledare och chef. Men det blir inte ditt ledarskap. Det är någon annans  ledarskap, anpassat till en specifik individ och en specifik situation. Du kan lära dig något av det, men vi tror att ledarskap handlar om mer än så.

För oss handlar det i grunden om att förstå sig själv; att förstå hur vi uppfattas av och påverkar andra. Genom att förstå oss själva kan vi också förstå andra. Vi kan kopiera någon annans ledarskap, men det blir inte vårt eget och det blir aldrig genuint eller äkta.

Ett personligt och därigenom effektivt ledarskap utvecklas genom interaktion och övning tillsammans med andra.

Du hinner inte med andra uppgifter

När du går ett av våra ledarskapsprogram kommer du inte att hinna med andra uppgifter i din yrkesroll. Du sover över på plats ute på kursgården och schemat under dagen är fullt från morgon till kväll. Det kanske låter stressande men faktum är att du kommer känna precis tvärtom när du väl är här och framförallt när du kommer härifrån. Att släppa allt annat för en stund ger oss en unika möjligheter att bara fokusera på vår egen personliga utveckling och att komma långt med den. Att få låta situationen ta den tid den behöver - Att låta dig själv ta den tid du behöver för att nå längre.

Experimentera med nya handlingsalternativ.

Den sammantagna effekten av våra ledarskapsprogram är att vi skapar en möjlighet för våra deltagare att pröva nya idéer och hitta nya handlingsalternativ. Allt för ofta går vi i gamla hjulspår och det är lätt hänt att vi använder en liten men bekant verktygslåda för att lösa en mängd olika situationer. Vi vill att du ska utvidga den verktygslådan så att du kan hitta lämpligare och mer anpassade handlingsalternativ för rätt situation.

Av erfarenhet vet vi att du kommer att utforska okänd mark. Det beror helt enkelt på att vi skapar en situation som tillåter våra deltagare att göra fel. Känslan av att våga göra fel. Den långa vägen. Den som utmanar dig som person. Den vägen som ger resultat.

Se vårt utbud