Mgruppen söker Ledarskapskonsult / Programansvarig

Som Ledarskapskonsult/Programansvarig hos oss kommer du ansvara för våra skräddarsydda och paketerade utbildningsinsatser till företag. Vi söker dig är affärsmässig, har egen chefs- och ledarerfarenhet och som gillar att utveckla och leverera utbildningar.

Mgruppen har utbildat Sveriges chefer och ledare sedan 1931 och vi har ständigt legat i framkant inom våra verksamhetsområden. För att inneha en sådan position måste man verkligen älska det man gör och kontinuerligt arbeta med innovation och utveckling. En nyckel i det arbetet är kompetenstillförsel. Det är här vi hoppas att du kommer in i bilden.

Vi erbjuder ledare på alla nivåer gedigna ledarskapsutbildningar som utvecklar det personliga, strategiska och effektiva ledarskapet. Vår vision är ett hållbart ledarskap i världsklass och vi ser som vårt uppdrag att utveckla chefer och ledare i syfte att bidra till framgångsrika verksamheter. För utveckling och genomförande av vårt programutbud samverkar vi med flera kompetensnätverk vilka vi byggt upp genom åren och där ett 50-tal erfarna ledarskaps och organisationskonsulter ingår. På kontoret är vi ett 20-tal engagerade medarbetare och vi samarbetar ständigt i olika konstellationer för att skapa Sveriges bästa ledarutbildningar.

Om rollen

Vi söker nu en ledarskapskonsult/programansvarig med ansvar för delar av Mgruppens programutbud med inriktning på skräddarsydda och paketerade utbildningsmoduler för företag. Som programansvarig blir du ansvarig för att vi har ett relevant erbjudande inom den del av vår produktportfölj som du ansvarar för. Tillsammans med övriga programansvariga kommer du att föra en strategisk dialog, planera och synka vårt utbud av företagsinterna program med våra öppna program, utveckla vårt erbjudande kring digital pedagogik och ha en i allt annat väsentligt gemensam pedagogisk grund för vårt utbud av utbildningar.

Du kommer även att ansvara för att upprätta, bibehålla och utveckla ett konsultnätverk med rätt anpassad kompetens och erfarenhet för genomförande av dina utbildningar.

Du förväntas vara mycket aktiv i säljarbetet och arbetar tätt tillsammans med våra seniora utesäljare. Du lägger upp och utvecklar skräddarsydda ledarskapsprogram och genomför själv uppdrag hos kund och håller i utvecklingen av våra paketerade utbildningsmoduler. När du själv genomför uppdrag är det som regel på internat, vilket innebär att du kommer att vara hemifrån flera dagar ibland.

Arbetsuppgifter:

-Ansvara för utveckling och genomförande av olika skräddarsydda och färdigpaketerade företagsutbildningar

-Underhålla och uppdatera konsultnätverket för dina program i samarbete med övriga programansvariga

-Bemanna olika företagsuppdrag och ansvara för att vi levererar med hög kvalitet enligt kundbehov och offert

-Själv genomföra vissa av dina program

-Driva utvecklingen av vårt LMS –Mgruppen Academy, för skräddarsydda/färdigpaketerade program

-Ansvara för effektmätning inom ditt ansvarsområde

-Tillsammans med övriga programansvariga planera och synka vårt utbud av öppna utbildningar, underhålla ett relevant konsultnätverk, utveckla pedagogik och ha gemensam verktygslåda för programutbudet

-Tillsammans med säljavdelningen aktivt bidra i arbetet med att bearbeta nya och befintliga kunder och ta fram anpassade utbildningar efter kundens behov

-Medverka i och leda interna utvecklingsprojekt

-Stötta och coacha våra ledarskapskonsulter

Vi söker dig som har lång erfarenhet av ledarskaps- och verksamhetsutveckling och god självkänsla. Du har en mycket god pedagogisk förmåga samt utvecklar och levererar utbildningar med stor lyhördhet för kundens behov. Du är affärsmässig och har egen chefs- och ledarerfarenhet, du förmedlar trygghet och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Du kan utmana kunden i en positiv anda och du agerar utifrån ett helhetsperspektiv, är prestigelös, gillar att samarbeta och har en mycket god kommunikativ förmåga. Du planerar, organiserar och prioriterar arbete på ett effektivt sätt. Som bakgrund har du en akademisk utbildning gärna med kombination av erfarenhet från teknikintensiva branscher och konsult-/tjänsteföretag. Vi ser det som extra meriterande att du har erfarenhet av utveckling inom digital pedagogik. Eftersom allt fler av våra kunder har verksamhet i andra länder är det en självklarhet att du behärskar det engelska språket till fullo.

Att jobba med oss innebär att du får en arena för ständig personlig utveckling. Du kommer omges av härliga kollegor med kompetens och omsorg för varandra, samt höggradigt utvecklande arbetsförutsättningar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med lokalisering i Stockholm. Mgruppen är medlem i Almega utbildningsföretagen och har kollektivavtal med Unionen.

Intresserad?

Skicka din ansökan till jobb@mgruppen.se senast den 25 september!

Filer