Media & Nyhetsrum

2018-11-23

Linus Jonkman är trebarnspappan som gillar att skriva böcker om mjuka abstrakta ämnen med hårda kanter. Sen fem år tillbaka är han också känd som den introverta och träningsglada HR-chefen på Prisjakt som också råkar skriva Sveriges roligaste jobbannonser. Linus ger sin syn på hållbara kulturer, introvert kontra extrovert och HR-Sveriges utmaningar.

2017-07-07

Vår nästa kollega kan försäljning. Du vet vad det innebär att vara en modern och proaktiv säljare. Framgången kommer från ditt egna driv då du gärna vill prestera och ser dig själv arbeta i ett tillväxtföretag.

2017-05-22

Så vad är min poäng? Jo, att vi måste sluta uppfinna hjulet om och om igen. Det kan inte vara meningen att vi kollektivt ska behöva ”upptäcka” kunden fler gånger. Det kan inte vara meningen att vi ska behöva påminna om att kunden inte är en snuttefilt för marknadschefen eller managementkonsulten vi tillfälligt har inne. Vi bör alla veta varför vi överhuvud taget har ett jobb att gå till varje dag.

2017-04-19

Training Partner och Mgruppen lanserar idag ett för Sverige unikt samarbete: Tillsammans kommer de två företagen under varumärket Automotive Leadership LAB erbjuda flera olika program med kvalificerad ledarskapsutbildning, specifikt utvecklade och anpassade för fordonsbranschen.

2017-04-07

John Ylander, programansvarig för Mgruppens Executive MBA-program skriver om vikten av delaktighet och mening.

2017-04-07

Öjvind Sterner, Programansvarig på Mgruppen, skriver om faran att lösa framtidens komplexitet med gårdagens lösning.

1 2 3