Lovik Konferens Lidingö

På Lovik får ni tid att mötas, umgås, prata och varva ner. Ett stenkast från Stockholms stad hittar ni en lugn oas för att varva ner i vackra miljöer med havet utanför fönstret. Här serveras god mat med hög kvalité och i den trevliga loungen avnjuter ni vår kondisbuffé. God mat och hälsosamma bakverk är viktigt på Lovik. Lika viktigt är det för oss att ni ska ha en givande tid hos oss på Lovik.

Ett modernt och anrikt konferenshotell

Den 1 juli 2011 tog Stockholm Meeting Selection över driften av Lovik. Magnus Thorell, som har mångårig erfarenhet inom branschen, är hotelldirektör med huvudansvar för driften. Till sin hjälp har han många goda medarbetare som gör att Lovik idag kan leva upp till de förväntningar som kunderna kan ha på ett modernt konferenshotell.

Redan på vikingatiden var Lidingö, med sitt perfekta läge i Stockholms inlopp, en känd träffpunkt. Hustegafjärden utanför Lovik var en av vikingarnas rustnings platser inför härtågen i österled, och sedan dess har Lidingö varit bebott.

Till Loviks hemsida