Mgruppen Executive Club

Som deltagare i något av våra program inom Executive MBA blir du automatiskt medlem i Mgruppen Executive Club - ett exklusivt deltagande för erfarnhetsutbyte och nätverkande med alla tidigare deltagare. Minst en gång om året arrangerar Mgruppen en halvdag med föreläsningar som fyller på med nya perspektiv och inspiration. Det blir även ett trevligt socialt tillfälle då deltagarna får möjlighet att träffa sina gamla kurskamrater och umgås även på kvällen.

Filmen är ett sammandrag från senaste sammankomsten för Mgruppen Executive Club i april 2016. På Spårvagnshallarna konferens i Stockholm höll två högaktuella profiler föreläsningar om framtidens nanoteknik och trender i den kreativa kommersiella världen.

Föreläsare i världsklass

Både under utbildningen och på Executive Club bjuds föreläsare och ledare i världsklass in för att bjuda på insikter, inspiration och energi. Nedan professor Maria Strömme som föreläste på Executive Club i April 2016 om den anstående revolutionen inom nanotekniken. Hur den kan komma att påverka och utveckla nya nischer inom branscher med hisnande exempel inom både läkemedel och tillverkningsindustrier.

Pedagogiken stärker uppskattat nätverkande

Deltagarna har arbetat tillsammans i upp till två år i mindre grupper i de olika programdelarna: Master of Leadership, Master of Finance, Master of Strategy och Master of Human Resources. Nätverket brukar vara en av de aspekter som är mest uppskattade med Mgruppens ledarskapsutbildning, och särskilt inom Executive MBA. I alla våra utbildningar arbetar vi aktivt för att deltagare ska lära känna varandra och dela med sig av erfarenheter. Genom att skapa förtroende och tillit under internatutbildningar med projektarbeten når vi längre och till en högre nivå i de resonemang som uppstår tack vare våra engagerade deltagare.

Thumbnail Produktblad Mgruppen Executive MBA

Ladda ner övergripande presentation av Mgruppens Executive MBA