Utveckla ditt ledarskap

- oavsett var du befinner dig

Se filmen

Distansutbildningar

Vill du ha ett flexibelt upplägg på hemmaplan? Föredrar du att ta till dig ny kunskap successivt över tid? Vårt erbjudande digitaliseras utan att vi tummar på kvalitén. I Mgruppens distansutbildningar flyttar vi det fysiska klassrummet online och skapar nya förutsättningar för lärande.

När du går en ledarskapsutbildning med oss på distans kommer vi tillsammans med hjälp av vårt Blended Learning upplägg se till att du blir tryggare i din nya roll och kan tillämpa dina nya kunskaper som chef och ledare i praktiken.

Ledarskapsutbildningar på distans

Våra distansutbildningar är för alla oavsett var du befinner dig i din personliga utveckling eller fysiskt. Vårt löfte till dig är att ge dig rätt förutsättningar att lyckas. Det gör vi genom Blended Learning och genom att du får:

• fördjupa dig, träna och utöva dina nya kunskaper i praktiken
  • tid att lära genom litteratur, filmer och övningar
  • under våra träffar online kommer du få inspiration, träning, tid för reflektion och erfarenhetsutbyte med de i liknande roll som dig själv

Hur skiljer sig distansutbildning från de andra formaten?

Mgruppens distansutbildningar passar dig som:

• Vill dela upp lärandet i mindre bitar för att ha tid att tillämpa delarna i din vardag.
  • Föredrar att inte resa bort utan kan ta del av utbildningen från din arbetsplats eller ditt hem på ett flexibelt sätt.
  • Vill ha de viktigaste verktygen för att få en bra start i en ny roll som exempelvis ledare eller chef.
  • Är beredd på att lägga ner tid på att ta in viss kunskap på egen hand genom litteratur och filmer.

Våra distansutbildningar bygger på Mgruppens beprövade teorier och modeller. I dag- och internatprogram får du ännu mer träning och övningar, liksom mer tid för reflektion och erfarenhetsutbyte. Internatprogram ökar möjligheten för störe självkännedom genom att du där gör en 360-gradersmätning av ditt ledarskap. I våra fysiska möten skapas också fler informella möten med andra deltagare där du lär dig mer om dig själv och dina reaktioner. Om du föredrar att lämna jobbet och koncentrerat avsätta en samlad tid för din ledarskapsutveckling passar våra fysiska utbildningar bättre.

Oavsett vilken variant du väljer kommer du att få ett diplom om du deltar i alla delar av våra ledarskapsprogram.

Modulernas innehåll

Du ges förutsättningar att smälta kunskapen och träningen på distansutbildning genom att innehållet delas upp i moduler. På så sätt kan du tillämpa dina nya insikter i vardagen, fördjupa kunskaper och förstärka önskat beteende.

Innehållet i våra ledarskapsutbildningar på distans handlar om tre viktiga perspektiv: att leda mig själv, andra och verksamheten.

Mer tid i din ledarskapsutbildning ger effekt

Bli effektiv genom inre fokus och reflektion. Vi vet att många har ont om tid i sin yrkesvardag och märkligt nog är det just därför som våra utbildningar ofta är lite längre än hos andra utbildningsföretag. Vi ser till att ha en längd på våra ledarskapsutbildningar som låter dig ta ett steg tillbaka och fördjupa dig i kunskap och insikt.

Oavsett om du väljer att gå en ledarskapsutbildning på internat, dagtid eller på distans så kommer vårt pedagogiska upplägga stötta ditt lärande.

Läs mer om vår pedagogik

Ledarskapsutbildningar för ambitiösa yrkesmänniskor

Att utbilda sig i ledarskap med oss kommer utveckla ditt personliga ledarskap. Det gör vi genom att skapa en trygg miljö och ett utrymme i tiden som ger dig tid att utforska nya handlingsmöjligheter. För att utvecklas på ett kvalitativt sätt krävs det engagemang från din sida att hänge dig åt situationen och lita på att vi vet vad vi gör. Av erfarenhet vet vi att du som kommer till oss har ambitioner och ett extra engagemang i din yrkesroll. Du kommer att reflektera djupare över dig själv och din situation än du vanligtvis gör. Våra utbildare sätter dig som deltagare i fokus och ser till att du vågar ta nya steg.

Ladda ner Mgruppens samlade erbjudande

Utveckla ditt ledarskap med de bästa utbildningsledarna

Vi ser till att alltid arbeta med de bästa ledarskapsexperterna och pedagogerna. Tillsammans med dem har vi byggt vårt renommé och vidareutvecklat våra ledarskapsutbildningar sedan 1931. Det som har varit ledstjärnan för hur våra utbildningar ser ut idag, är att det du tar med dig från oss ska vara insikter och färdigheter som du faktiskt använder och har nytta av i din yrkesroll.

Läs mer om våra utbildningsledare

Skicka din chef på utbildning

Närmsta chefen spelar en viktig roll i medarbetarens utveckling och lärande. Chef och ledarforum är en kostnadsfri halvdagsutbildning för dig som är chef till deltagare på någon av våra utbildningar. Utbildningen är en introduktion till Mgruppens pedagogik och strategi som enligt forskning visat sig ge avsevärt större effekt för deltagare på utbildning.

Har du ingen medarbetare på utbildning hos oss men är intresserad av hur vi jobbar? Du är såklart varmt välkommen!

Mer information & anmälan

Personligt ledarskap

Våra ledarskapsutbildningar, oavsett om de sker i klassrum eller digitalt på distans, bygger på personligt ledarskap där du får analysera och utforska dina värderingar och personliga ledarstil. För att kunna leda andra människor och leda verksamheten mot nya framgångar så behöver man kunna leda sig själv. Och det finns bara en typ av ledarskap och det är ditt. Läs mer om vår syn på personligt ledarskap och hur det format våra ledarutbildningar.

Be oss kontakta dig

Har du frågor eller funderingar så hjälper vi dig gärna. Fyll i kontaktformuläret så tar en rådgivare kontakt med dig under dagen.